FOX TV

Haftanın sansür gündemi

İlkay Akkaya’ya ve Mem Ararat’a valiliklerden konser engelleri, Sarıgazi Halk Festivali’ne kaymakamlık yasağı, müzisyen Kadir Çat’ın gözaltına alınması ve Figen Yüksekdağ’ın kitabına cezaevinde el konulması… 20 – 27 Eylül 2022 haftası sansür gündemini sizler için derledik


Bekir Bozdağ’ın basın danışmanından FOX TV’ye sansür

Adalet Bakanı Bekir Bozdağ’ın basın danışmanı Bilal Çetin, basın toplantısında FOX TV muhabiri Yeşim Karacaoğlu’na sansür uyguladı. Çetin, Karacaoğlu’na “rica ediyorum soru sormayın” dedi ve FOX TV’nin “normalde toplantıya alınmayacağını” belirtti



RTÜK’ten gündüz kuşağı programlarına ceza

RTÜK haftalık toplantı sonucunda ATV’ye, FOX TV’ye, Show TV’ye, Beyaz TV’ye, Star TV’ye, Halk TV’ye ve TELE 1’e ceza kesti. RTÜK üyesi İlhan Taşcı, ATV’deki “Esra Erol’da” programına uygulanan cezanın “göstermelik” olduğunu söyledi


Haftanın sansür gündemi

Sezen Aksu’nun şarkı sözü nedeniyle hedef gösterilmesi ve kendisine verilen desteğin giderek artması, gazeteci Sedef Kabaş’ın “cumhurbaşkanına hakaret” suçlamasıyla tutuklanması, cezaevindeki gazeteci Nedim Türfent’in avukatıyla görüşmesine sınır konulması, Boğaziçi Üniversitesi çevresine asılan ‘Özgür ve Özerk Üniversite’ afişlerinin yırtılması ve Koç Üniversitesi Yayınları’ının sansürü… 18 – 24 Ocak 2022 arası sansür gündemini derledik



Haftanın sansür gündemi

Belgesel sinemacı Can Candan’ın Boğaziçi kampüsüne alınmaması, Facebook’un Mezopotamya Ajansı’nın sayfasını yayından kaldırması, RTÜK’ten idari para cezaları, programlara inceleme başlatılması ve Radio Garden’a erişim engeli… 21 Aralık 2021 – 10 Ocak 2022 arası sansür gündemini derledik


RTÜK’ten ‘satanizm’ incelemesi

FOX TV’de yayımlanan ‘Maske Kimsin Sen’ isimli programda “paganizm ve satanizm propagandası yapıldığı”na dair sosyal medyada yer alan tepkiler üzerine RTÜK Başkan Yardımcısı İbrahim Uslu, “çocukların korunması” adına programın incelemeye alınacağını açıkladı


RTÜK’ten Halk TV’ye, FOX TV’ye ve TELE 1’e ceza

RTÜK 2021’in son toplantısında Halk TV’ye, FOX TV’ye ve TELE 1’e idari para cezaları verdi. Halk TV’ye; gazeteci Barış Terkoğlu’nun Berat Albayrak’ın kurucusu olduğu Nun Vakfı’yla ilgili müfettiş raporundan bölümler okuduğu için ceza verildiği öğrenildi