Haftanın sansür gündemi

perf

 

  • Acun Ilıcalı’nın kanalı TV8’de yayınlanan magazin programında Amerikalı şarkıcı Selena Gomez’in haç şeklindeki kolyesi mozaiklendi. Geçtiğimiz yıllarda da TV8‘de yayınlanan O Ses Türkiye programında Gökhan Özoğuz’un konuşması içinde birçok kez geçen “sevişme” kelimesi bip’lenmişti. 

 

  • Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) müstehcen görüntülere, cinsel içerikli ürün satışı yapan, izleyicileri aldatıcı reklamlara yer veren ve kumarı teşvik eden yayınlarla ilgili beş TV kanalına yönelik cezai yaptırım kararları aldı. 

 

  • ODTÜ’de 11 Mayıs’ta LGBTİ+ Onur Yürüyüşü’ne katıldığı iddia edilen öğrencilere açılan disiplin soruşturmasının ardından bu kez de yürüyüş sırasında binalara gökkuşağı bayrağını astığı iddia edilen öğrencilere soruşturma açıldı.

 

  • Çin Hükümeti tarafından yasaklı olan Google, Çin’de kullanılması için arama motorunu sansürleyerek yeni bir versiyon çıkarttı. Çin’e özel tasarlanan sürümde, Çin’in yasakladığı siteler, insan hakları, demokrasi, din ve barışçıl protestolarla ilgili terimler kara listeye alınarak erişime engellenecek. 

 

  • Türkiye’nin Eurovision’a katılmayı planlamadığını söyleyen TRT Genel Müdürü İbrahim Eren, “Aynı anda hem erkeğim hem kadınım diyen birini çocukların seyrettiği bir zamanda canlı yayımlayamam” dedi. Eren, bu homofobik sözleriyle 2014’te Eurovision’u kazanan Conchita Wurst’u hedef gösterdi. 

 

  • Adana’nın Seyhan ilçesinde bir düğüne baskın düzenleyen polis, düğünde Kürtçe şarkılar seslendiren müzisyen Mecit Özlü’yü, “örgüt propagandası yaptığı” gerekçesiyle gözaltına aldı. 

 

  • Türkiye’nin çeşitli yerlerinde 2008 yılından bu yana sokakta performanslar gerçekleştiren Erdal Çoban, sokakta yaptığı canlı heykel performansından dolayı Kabahatler Kanunu’na aykırı davrandığı gerekçesiyle 124 TL para cezasına çarptırıldı. 

 

  • Canlı video paylaşım uygulaması Periscope üzerinden maçların görüntülerinin izinsiz servis edildiği gerekçesiyle İstanbul 1. Fikri ve Sınai Haklar Hukuk Mahkemesi’ne başvuran Digitürk’ün talebi kabul edildi. Mahkeme tarafından, yayın hakları Digitürk’e ait Süper Toto Süper Lig maçlarının oynandığı sürelerle sınırlı olmak üzere, Periscope’a erişim yasağı uygulanmasına karar verildi.

 

  • Hürriyet Washington temsilcisi Cansu Çamlıbel’in Ankara-ABD arasındaki Brunson pazarlığına dair yazısı, yayımlandıktan kısa süre sonra gazetenin internet sitesinden kaldırıldı.