Cumhuriyet ve BirGün’e ilan kesme cezası

Basın İlan Kurumu, Fahrettin Altun’un Kuzguncuk’taki evine dair haberi nedeniyle Cumhuriyet’e ve Kızılay’a dair iki haberi nedeniyle de BirGün’e ilan kesme cezası verdi

Son dönemde muhalif gazetelere yönelik cezalarıyla gündeme gelen Basın İlan Kurumu, bu sefer de Cumhuriyet ve BirGün gazetelerine ilan ve reklam kesme cezası verdi. BİK, Cumhurbaşkanı İletişim Başkanı Fahrettin Altun’un Kuzguncuk’taki araziye yaptırdığı eklentilerle ilgili haber nedeniyle Cumhuriyet’e 35 günlük, 10 ve 16 Eylül 2019 tarihli Kızılay hakkındaki iki haberi nedeniyle de BirGün’e 7 günlük ilan kesme cezası verdi.

“İFADE ÖZGÜRLÜĞÜNÜN SINIRI AŞILDI”

Hazal Ocak imzalı “Boğaz’da kaçak var” başlığıyla kamuoyuna duyurulan, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun’un Kuzguncuk’ta vakıflardan kiraladığı araziye yaptırdığı şömine ve çardağın İstanbul Büyükşehir Belediyesi ekiplerince yıkılmasına ilişkin haberi nedeniyle Cumhuriyet Gazetesi’ne ceza verildi. Cumhuriyet’in duyurduğu Basın İlan Kurumu kararında “haberin gerçeği yansıtmadığı”, “kamu yararı olmadığı” öne sürülürken, gazetenin “basının haber verme ve ifade özgürlüğünün sınırlarını aştığı” iddia edildi. Cumhuriyet, avukatlarının karara itiraz edeceğini açıkladı.

YALANLANMAYAN HABERE CEZA

BirGün Gazetesi’ne de 10 Eylül tarihli “Kızılay holdingleşti” başlıklı haber nedeniyle iki günlük, 16 Eylül 2019 tarihli “Milyonluk ihale Menzil hayranına” başlıklı haberi nedeniyle de 5 günlük ilan kesme cezası verildi. 10 Eylül tarihli haberde Kızılay yöneticilerinin kurumun şirketlerinden ‘huzur hakkı’ alacakları, “Kızılay Yönetim Kurulu Üyeleri şirketlerden de ‘huzur hakkı’ adı altında ücretler alacak” ifadeleriyle anlatıldı. Gazetenin basılı nüshasının manşetinde yer alan “Huzur hakkı adı altında ikinci maaş” ifadelerini gerekçe gösteren BİK, ‘huzur hakkı’nın maaş sayılamayacağını, bu nedenle haberde gerçeğe aykırı beyanda bulunulduğunu savundu.

16 Eylül 2019 tarihli “Menzil Tarikatı’na hayranlığını gizlemeyen Ferhat Danışman’ın şirketi, Kızılay’dan 120 milyon avroluk ihale aldı. Üç farklı kan testi için yapılan ihalenin, pazarlık yöntemiyle verilmesi dikkat çekti” ifadelerinin kullanıldığı haber için BİK’ten verilen cezada haberin hiçbir unsuru yalanlanmadı.