RTÜK, Halk TV ve TELE 1’e dini referansla idari para cezaları verdi

RTÜK, çeşitli programlarda geçen ifadeler nedeniyle Halk TV ve TELE 1’e para cezaları kesti. Kurulun aldığı kararların gerekçelerinde dini referanslara yer verildi


Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), bazı programlarında 6112 sayılı kanuna aykırı yayın yaptıkları gerekçesiyle Halk TV ve TELE 1’e idari para cezası uyguladı. Kurulun değerlendirmelerinde dini referanslara yer verildi.

Kuruldan yapılan ve BirGün’de de yer alan açıklamaya göre; RTÜK haftalık toplantısında izleme kurulunun hazırladığı, Halk TV’de yayımlanan Medya Mahallesi programında “inanç ve manevi değerleri dalga konusu yapan ifadeler” yer aldığına dair raporu görüştü. Kurul üyeleri yayında “Allah’ı hafife alır” nitelikte ifadeler kullanıldığını öne sürerek Halk TV’ye idari para cezası uygulanmasına karar verdi.

Aynı toplantıda RTÜK, TELE 1’de yayımlanan 18 Dakika programında Emre Kongar’ın kullandığı “İslami terör” ifadesini “toplumun dini hassasiyetlerine aykırı” buldu ve kanala idari para cezası verdi.

MELİH GÖKÇEK’E İLİŞKİN İDDİALAR DA CEZA GEREKÇESİ OLDU

Bir başka değerlendirme de yine Halk TV’deki bir programda, eski Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’le ilgili iddialara ilişkindi. Üst Kurul, Özlem Gürses ile Kayda Geçsin programına katılan yorumcu Murat Ağırel’in, Parsel Parsel isimli kitabıyla ilgili konuşurken, Melih Gökçek’le ilgili söylenen sözlerini gündemine aldı. Programın, “FETÖ’nün siyasi ayağı ve destekleyicisi olma, belediyede çeşitli yolsuzluklar yapma” gibi yargıyı ilgilendiren ‘son derece ciddi’ iddiaların dile getirilmesine aracılık ettiğini tespit eden kurul, yargının görev alanına dair hüküm veren iddiaları yayın ilkesi ihlali olarak değerlendirdi ve yayıncı kuruluşa idari para cezası verilmesine karar verdi.

ERBAKAN’A DAİR SÖYLENEN SÖZLERE DE CEZA VERİLDİ

RTÜK, Halk TV’deki İki Yorum programında Levent Gültekin’in, eski Başbakan Necmettin Erbakan hakkında sarf ettiği sözler nedeniyle de kanala idari para cezası uyguladı.

Üst Kurul, aynı programda, Merdan Yanardağ’ın, bir süre önce vefat eden Ünal Osmanağaoğlu’nun Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Kurultayında yönetici olarak görevlendirildiğini iddia etmesini ve yayının alt bandında “MHP’ye bugün yönetici seçilen Ünal Osmanağaoğlu, Kemal Türkler’in katilidir” ifadesinin yer almasını da yayın ilkelerine aykırı bularak para cezası uyguladı.

RTÜK ayrıca, sağlık beyanıyla sahte ürün ve bitkisel ilaç satan yayıncılar ile “halkı manevi duygularını istismar edilmesine” karşı da kararlar aldı. Bu kapsamda, GÜÇLÜ ve HM (Haberin Merkezi) adlı yayıncıların lisansları iptal edildi; TV 19, PARK TV ve FUL TV kanallarına da ağır para cezaları kesildi.