Yeşim Ustaoğlu’nun dünya prömiyerini Toronto Film Festivali’nde, Türkiye prömiyerini ise Antalya Film Festivali’nde yapan ödüllü filmi Tereddüt, Türkiye sinemalarındaki gösterimiyle birlikte sansür/otosansür uygulamasıyla gündeme geldi. Son olarak !f İstanbul’da galası yapılan film, şimdiye kadar gösterildiği festivallerde müdahalesiz haliyle izleyiciyle buluştuğu halde, vizyona bazı sahneleri kısaltılıp yeniden kurgulanmış şekliyle çıktı. Filmin oyuncularından Funda Eryiğit’in twitter’daki “Tereddüt yarından itibaren aşağıdaki salonlarda gösterimde. Fakat ne yazık ki çektiğimiz haliyle değil, sansürlü haliyle izleyebileceksiniz” paylaşımıyla gündeme gelen sansür vakası hakkında Ustaoğlu şimdilik bir açıklama yapmadı. Fakat Ustaoğlu daha önce Ayşe Arman’a verdiği röportajda filmin iki kurgusu olduğunu belirtmiş, festival ve özel gösterimlerde filmin uzun kurgusunu, vizyona girecek +15 kopyasında ise sevişme sahnelerini kısaltıp kurguladığı halini göstereceklerini söylemişti. Ustaoğlu, filmin mesajına sekte vurmadığını belirttiği bu müdahaleyi filmden tamamen vazgeçmemek için yaptığını vurgulamıştı.
Ustaoğlu’nun Kültür Bakanlığı desteğiyle çektiği Tereddüt için iki ayrı kurgu yapmasının gerisinde Sinema Filmlerinin Değerlendirilmesi ve Sınıflandırılması ile Desteklenmesi Hakkındaki Kanun’un Müeyyideler bölümünde Geri ödeme başlığı altında yer alan Madde 12’nin etkili olduğu düşünülüyor. Madde 12, “Desteklenen yapım projelerinin gerçekleştirilmesinden sonra meydana getirilen filmlerde değerlendirme ve sınıflandırma sonucu uyarı niteliğindeki işaret ve ibare kullanılmasının zorunlu tutulması halinde bu projelere sağlanan destek geri alınır” ifadelerini kapsıyor. Tereddüt filmi, sevişme sahneleri yüzünden “+18” yaş sınırı alsaydı bu durumda bakanlık verdiği desteği geri alabilme hakkına sahip olacaktı.