RTÜK’ten sansür çifte standardı

rtükson

HDP Eş Genel Başkanı Sezai Temelli’nin TELE 1, ATV, A Haber, Ülke TV ve Kanal 7’de yayınlanan Meclis grup toplantısı konuşmasında kullandığı “Kürdistan” ifadesi sebebiyle RTÜK, bu kanallar arasında sadece TELE 1’e reklam gelirinin yüzde 2’si ve iki kez yayın durdurma cezası verdi.

Evrensel gazetesinin haberine göre, RTÜK, Yayın İzleme ve Değerlendirme Raporu’nda “Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin bölünmez bütünlüğüne aykırı ifade kullanımı” nedeniyle TELE 1 TV Ana Haber Bülteni’nin 6112 sayılı RTÜK yasasını ihlal ettiğine karar verdi.

Temelli’nin “31 Mart’ta tarihi bir zafer kazanmak için seçim stratejimizi açıkladık. Kürdistan’da kazanacağız. Batıda da AKP ve MHP’ye kaybettireceğiz…” sözleriyle Türkiye Cumhuriyeti’ni batı ve doğu olmak üzere ikiye böldüğü ve ülkenin doğusunu “Kürdistan” olarak nitelendirdiği belirtilerek, bu ifadeler  RTÜK tarafından Anayasa ve 6112 sayılı kanun açısından sakıncalı olarak değerlendirildi.

RTÜK raporunda, TELE 1’in TBMM’den canlı olarak yayınlanırken müdahale şansı olmamasından kaynaklı sorumluluğu ortadan kalksa da ana haber bülteninde yer alan haber VTR’sinde bahse konu ifadelere yer vermesinden ötürü yayıncı olarak sorumlu olduğu, Anayasa başta olmak üzere diğer mevzuatlara aykırı davrandığı değerlendirmesinde bulunuldu.

Ancak RTÜK, aynı konuşmaya haber bültenlerinde yer veren ve hükümete yakınlığı ile bilinen ATV, A Haber, Kanal 7 ve Ülke TV hakkında herhangi bir değerlendirmede bulunmadı. Yerel seçimlerden önce birçok televizyon kanalı bu görüntüleri defalarca yayınlamış, AKP’nin birçok mitinginde de konuşmayı seçmenlere izletilmişti.