RTÜK üç TV kanalını Türksat’tan çıkardı

rrtük

 

Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi’ndeki referandum sürecinde Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) da devreye girerek Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi’nin Türkiye’de de yayın yapan TV kanalı Rûdaw’ın Türksat uydusundan çıkarılmasını görüşmek üzere olağanüstü toplandı.
RTÜK’ün şehir dışında olan CHP ve HDP üyelerinin katılmadığı toplantıda AKP ve MHP’li beş üye Erbil merkezli yayın kuruluşu Rûdaw’ın, yanı sıra K24 ve Waar’ın da Türksat uydusundan kaldırılması kararı aldı.

Halkların Demokratik Partisi (HDP) ise Rûdaw TV, K24 ve Waar TV’nin susturulmasını bir basın açıklamasıyla kınadı.
HDP’nin yaptığı basın açıklamasında, “Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi’nin Türkiye’de de yayın yapan Rûdaw TV, K24 ve Waar TV kanallarının Türksat’tan çıkarılması kararı basın, yayın ve iletişim özgürlüğüne, halkın haber alma hakkına vurulmuş ağır bir darbedir.

Kaldı ki, bu kanallar RTÜK’ten lisanslı kuruluşlar değildir. Dolayısıyla RTÜK’ün bu kanalları Türksat’tan çıkarma yetkisi de yoktur. Hükümet baskısı ile RTÜK’teki AKP-MHP ittifakının aldığı bu karar hukuki değil tamamen siyasidir. Baskı kurma amaçlıdır. Kürt halkına Kürtçe yayın yapan kuruluşlara düşmanca bir yaklaşımdır.

Uzun bir süredir Cumhurbaşkanı, Başbakan ve bakanların tüm programlarını yakından takip eden, hiçbir akreditayon uygulamasıyla karşılaşmayan bu kanalların, Kürt halkının iradesinin sandığa yansıdığı referandum günü Türksat’tan çıkarılması hükümetin aczinin bir göstergesidir. Bu kararı dayatanları ve alanları kınıyoruz” sözlerine yer verildi.