Hürriyet kendi haberini yayından kaldırdı

yazar1

Doğan Medya Grubu kapsamında mart ayında Hürriyet’i de satın alan Demirören Grubu, yayın politikasına grubun kırmızı çizgilerini yansıtmayı sürdürüyor. T24’ün haberine göre, son olarak “400 dönüm meşe ormanı yok oldu” başlığıyla verilen boru hattı haberi, enerji sektöründe de faaliyet gösteren Demirören Grubu’nun yönetimindeki Hürriyet’in internet sitesinden kaldırıldı.

Pazar günü “400 dönüm meşe ormanı yok oldu! Havalimanı…”  başlığıyla yayına giren haber, gazetenin koridorlarında konuşulan bilgiye göre “Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak’ın tepkisini çekebileceği” kaygısıyla yayından kaldırıldı.

Hâlen Google’daki arama satırında “400 dönüm meşe ormanı yok oldu! Havalimanı inşaatı değil” başlığıyla görünen habere ilişkin link tıklandığında, söz konusu haber değil, Hürriyet Pazar ekinin internet sayfası açılıyor.

Demirören Holding’in internet sitesinde, grubun faaliyet alanlarına ilişkin kategori tıklandığında ilk sırada “enerji” sektörü yer alıyor.

Yayından kaldırılan haberde şu ifadeler yer alıyordu: “Rus doğalgazını Avrupa’ya taşıyacak olan Türk Akımı projesinin deniz ayağı tamamlanarak turizm cenneti balıkçı kasabası Kıyıköy’den karaya çıktı. Rusya’nın yıllık 750 milyon dolar kar edeceği ‘Türk Akımı’ için Kıyıköy’de 400 dönüm meşe ormanları yok edildi.”